Verjaardag en Winter in Finland - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Corne Huntink - WaarBenJij.nu Verjaardag en Winter in Finland - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Corne Huntink - WaarBenJij.nu

Verjaardag en Winter in Finland

Door: Corné Huntink

Blijf op de hoogte en volg Corne

08 Oktober 2014 | Finland, Jyväskylä

Moiii,

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor de leuke reacties op het vorige verslag. Zelf vond ik het wel weer tijd voor een nieuw verslag. De tijd gaat ontzettend snel, raar om te bedenken dat ik hier alweer bijna 2 maanden woon. Ik vind het nog steeds erg leuk en zal jullie in dit verslag kort bijpraten over de afgelopen weken. Er stond deze weken weer van alles op het programma en er was weer van alles te doen in de stad.

Ik begin toch maar even met het weer hier in Finland. Want op 23 september hadden we de eerste sneeuw. De sneeuw bleef echter niet liggen, maar het zegt wel wat over de lage temperaturen hier. Gelukkig hebben we nog niet meer sneeuw gehad, maar de temperaturen zijn wel laag tussen de 0 en 10 graden.

Om alles te vertellen wat ik in de laatste weken gedaan heb wordt het verslag waarschijnlijk te lang, daarom haal ik er een aantal highlights uit. Zo was er een feest in de stad de zogenoemde ‘freshmen party’. Met een groep van 10 studenten (Finnen en ‘exchange studenten’) de stad door om verschillende opdrachten uit te voeren en daarbij werden natuurlijk diverse alcoholische versnaperingen genuttigd. Het was goed druk in de stad en echt een leuke middag en avond gehad. Ook is er weer een M-building party geweest. Een feest in het appartementencomplex waar ik woon. Dit keer was het toch wel een stuk drukker dan het eerste feest hier in het gebouw. Daarnaast waren er nog diverse evenementen georganiseerd door de studenten organisatie.

Maar naast deze feesten, gaat school natuurlijk ook gewoon door. Ik heb inmiddels alle vakken gehad, ook de volgende vakken zijn begonnen: Global product development (gaat over het ontwikkelen van nieuwe producten), Global mergers and acquisitions (gaat over overnames en fusies tussen bedrijven) en het laatste vak International marketing. Een aantal van deze vakken is grotendeels online. Dit houdt in dat je veel opdrachten en projecten thuis moet doen en dit vervolgens op internet inleveren. Ook krijgen we een deel van de colleges online, oftewel een docent die staat te praten voor een camera. De week was het wel even druk voor school, maar dit heeft dan ook te maken met de opdrachten die ik moet inleveren voor de herfstvakantie. In de herfstvakantie heb ik hier denk ik geen tijd voor, hier zal ik later meer over vertellen.

Natuurlijk ben ik afgelopen zondag ook 21 geworden. Het was geen normale verjaardag, ik ben immers in Finland. Zo kwam er op vrijdag een verjaardagscadeau binnen uit Nederland, van Papa, mama en Thomas. In het pakket zaten onder andere: pepernoten, bier en drank, handdoeken (had ik nodig), chips en slingers. Oftewel mooi wat spullen om mijn verjaardag hier te vieren. Zaterdagavond gingen we met een groep vanuit Roninmäki (de plaats waar ik woon) naar discotheek Escape. Hier werd ik om 12 uur jarig, dus een bescheiden verjaardagsfeest gehad. Op zondag eerst uitgeslapen en daarna geskypt met Nederland, natuurlijk ook Thomas gefeliciteerd. ’s Avonds zijn er nog een aantal mensen hier wezen eten voor mijn verjaardag. Ook heb ik nog geskypt met het bezoek in Nederland, erg leuk ondanks de slechte verbinding. Kortom een goede verjaardag gehad.

Voor de komende weken staan er een aantal mooi uitstapjes op het programma. Allereerst vertrekken we morgen met ongeveer 100 exchange studenten naar Sint-Petersburg. Hier gaan we met een ferry heen en zullen ongeveer 3 dagen in de stad blijven, maandag om 8 uur zijn we weer terug in Helsinki. In de herfstvakantie komen mijn vader en moeder op bezoek in Finland. En tot slot staat er ook nog een trip naar Tallinn op het programma. Kortom een zeer leuke week in het vooruitzicht. Na deze week zal ik een uitgebreid verslag schrijven over deze weken.

Voor nu is het verslag wel lang genoeg, veel leesplezier en tot de volgende keer.

Terveisin, Corné

  • 08 Oktober 2014 - 11:37

    Annet:

    Hallo,
    Mooi verslag. We verheugen ons op de trip naar Helsinki. Mooi appartement gehuurd.
    Dan gaan we samen genieten. Veel plezier in st Petersburg. Groeten mam .

  • 08 Oktober 2014 - 11:58

    Theo En Marian:

    Moiii Corné

    Wat mooi om te lezen dat het goed gaat met je...De tijd vliegt voorbij,
    Geniet van je reis naar St Petersburg en straks ook lekker genieten als je ouders er zijn..

    GR van ons

  • 08 Oktober 2014 - 12:49

    Maria:

    Hoi Corné. Weer helemaal bij met de verhalen.
    Gaat goed zo!
    Mooie reizen toegewenst en succes met online studeren....
    groeten van ons allemaal/ Maria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Corne

Actief sinds 17 Aug. 2014
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 8857

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2014 - 24 December 2014

Studeren in Finland

Landen bezocht: